فراخوان زندانیان سیاسی اوین برای کمک مردمی به زلزله‌زدگان خوی

مردم از یک سو گرفتار زلزله های متعدد، سرمای طاقت فرسا و کمبود نان و غذا و چادر شده و از سوی دیگر گرفتار حکمرانی ناکارآمدی هستند که با سنگ اندازی مانع کمک های انسان دوستانه داخلی و بین‌المللی می‌شود و آن ها را از حداقل های اسکان در سرمای زیر صفر درجه همچون کانکس محروم می‌دارد.

بی بی سی: شماری از زندانیان سیاسی در زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از ناکارآمدی حکومت در کمک به زلزله‌زدگان خوی، خواهان کارزاری برای «کمک حداکثری» مردم به این زلزله‌زدگان شده‌اند.

در این بیانیه، که در کانال تلگرامی سندیکای شرکت واحد منتشر شده، با اشاره به وضعیت نامناسب شهروندان در خوی، آمده: «مردم از یک سو گرفتار زلزله های متعدد، سرمای طاقت فرسا و کمبود نان و غذا و چادر شده و از سوی دیگر گرفتار حکمرانی ناکارآمدی هستند که با سنگ اندازی مانع کمک‌های انسان دوستانه داخلی و بین‌المللی می‌شود وآنها را از حداقل‌های اسکان در سرمای زیر صفر درجه همچون کانکس محروم می‌دارد.»

زندانیان سیاسی از شهروندان خواسته‌اند با کمک به اهالی خوی به «تقویت جبهه مردم» کمک کنند و «تسلیم حاکمیت در برابر اراده آنها» را رقم بزنند.

جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، امیرسالار داوودی، محمد شریفی مقدم، رضا شهابی و مصطفی عبدی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

در زلزله خوی سه نفر کشته و نزدیک به هزار نفر مجروح شدند. هزاران نفر از مردم این شهر، در استان آذربایجان غربی، از خانه‌های خود آواره شده‌اند و تصاویری که در روزهای اخیر منتشر شده حاکی از نارضایتی آنها از وضعیت امدادرسانی است.

متن بيانيه:

مردم عزیز ایران حال شهرستان خوی خوب نیست.
بخش هایی از آن هفته‌ها تحت تأثیر زلزله های متعدد و از هشتم بهمن ماه کل شهرستان با جمعیت ۳۵۰/۰۰۰هزار نفری تحت‌الشعاع این مسئله قرار گرفته است.

زلزله هزاران خانه را تخریب و پس لرزه هایش که حالا شمار آن بالای صد رسید است مدام بر حجم خسارات دیگر خانه ها می‌افزاید و با فرو ریختن این دیوارها بار دیگر همچون فجایع بم، ورزقان، سرپل ذهاب، کوت عبدالله، پلدختر، آق قلا و غیره پرده فقر و محرومیتی فرو می‌ریزد که رنج و آسیب پذیری مردمان ما را دو چندان کرده است.

دستگاه حاکمیت هم در حالی اراده خود را حاضرِ مطلوب بر صحنه و بحران را مدیریت شده تبلیغ می‌کند که پس از گذشت یک هفته بیش از پنجاه درصد مردم خوی ماشین خواب و پنجاه هزار نفر متارکه از شهر و ده ها هزار نفر با خیابان نشینی فاقد دریافت هر گونه کمک های دولتی هستند.

مردم از یک سو گرفتار زلزله های متعدد، سرمای طاقت فرسا و کمبود نان و غذا و چادر شده و از سوی دیگر گرفتار حکمرانی ناکارآمدی هستند که با سنگ اندازی مانع کمک های انسان دوستانه داخلی و بین‌المللی می‌شود و آن ها را از حداقل های اسکان در سرمای زیر صفر درجه همچون کانکس محروم می‌دارد.

ما زندانیان سیاسی عقیدتی زندان اوین، ضمن ابراز همدردی با مردم مصیبت زده شهرستان خوی و نگرانی عمیق مان از وضعیت نامساعد زلزله زدگان؛ عموم مردم را که بارها در سختی ها کنار هم بودن را تجربه کرده اند دعوت به پیوستن به کارزار کمک حداکثری به مردم زلزله زده خوی می‌کنیم تا شاهد تقویت جبهه مردم و تسلیم حاکمیت در برابر اراده آن ها باشیم.

امضاء کنندگان به ترتیب الفبا :
۱-جعفر ابراهیمی ۲-توحید امیر امینی ۳-رسول بداغی۴-جعفر پناهی ۵-محمد حبیبی ۶-امیر سالار داوودی ۷-حسین رزاق دوست ۸-حسن سعیدی ۹-محمد شریفی مقدم ۱۰-رضا شهابی ۱۱-مصطفی عبدی ۱۲-کاظم علینژاد ۱۳-علیرضا فرشی دیزج یئکانلی۱۴-کیوان مهتدی ۱۵-اکبر نعیمی ۱۶-علی نوری