شورای انقلابی دادخواهان آغاز به کار کرد

اطلاعیه اعلام موجودیت «شورای انقلابی دادخواهان»

شورای انقلابی دادخواهان آغاز به کار کرد

ما جمعی از خانواده‌هایی هستیم که عزیزان‌مان در چهل و چهار سال گذشته به جرم دگراندیشی توسط جمهوری استبدادی اسلامی به قتل رسیده‌اند. ما عزیزان‌مان را در راه مبارزه با استبداد از دست دادیم، در حالی که هیچ مرجع و دادگاه عادلانه‌ای در چهار دهه گذشته برای دادخواهی‌شان پیدا نکرده‌ایم.

‎اکنون بعد از گذشت چهل و چهار سال از عمر حکومت کودک‌کش جمهوری اسلامی ما گرد هم آمده‌ایم تا تمامی توان، امکان و اعتبار خود را در خدمت پیروزی انقلاب دموکراتیک مردم ایران قرار دهیم. ما می‌دانیم که زمانی می‌توانیم در دادگاهی عادلانه دادخواه خون عزیزان‌مان باشیم که جمهوری اسلامی در مقابل ملت ایران به زانو افتاده باشد و رهبران آن در جایگاه متهمین به دادگاه‌ها کشانده شوند.

‎ما خانواده‌های داغدار نه تنها خواستار اجرای عدالت برای عزیزان کشته‌شده‌مان در داخل ایران هستیم، بلکه می‌خواهیم هزاران هزار خونی که در پای درخت آزادی ایران ریخته شده، به ثمر بنشیند و اراده ملت با تحقق آزادی، دموکراسی و احترام به حقوق بشر بر ایران حاکم شود.

‎ما با تمامی مبارزان دلیر خیابان عهد می‌بندیم که ادامه دهنده‌ راه آنها باشیم و فارغ از ایده‌های سیاسی گوناگون از دولت‌ها، سیاست‌مداران، نهادهای بین‌المللی، سازمان ملل، پارلمان‌ها و افکار عمومی جهان بخواهیم تا با قاطعیت از انقلاب دموکراتیک مردم ایران حمایت کرده و آن‌ را به رسمیت بشناسند.

‎ما برای تحقق این هدف دست یاری خود را به سوی تمامی خانواده‌های دادخواه در داخل و خارج کشور، ایرانیان آزادی‌خواه و مبارز و همچنین تمامی رسانه‌ها دراز می‌کنیم. ما تمامی توان و امکان خود را برای افزون کردن هماهنگی و همبستگی میان اقشار مختلف ایرانیان به کار خواهیم گرفت تا روند سرنگونی رژیم خون‌ریز و جنایتکار جمهوری اسلامی تسریع و تسهیل گردد. چرا که معتقدیم عبور از این گردنه‌ی سخت تاریخ‌ساز کنونی به حضور، مشارکت و مبارزه موثر تمامی ایرانیان در داخل و خارج از کشور وابسته است.

اسامی دادخواهان به ترتیب سال

البرز نیک ‌اقبال دادخواه برادر، سرافراز نیک اقبال جان‌باخته در سال ۵۷

فریبرز کریمی دادخواه پدر، ابراهیم کریمی، دادخواه پسرعمو، حسین کریمی بختیاری و دادخواه عمو، منوچهر کریمی بختیاری در سال ۵۷

شاهین میلانی دادخواه پدر، کامبیز صادق زاده میلانی از ناپدید شدگان قهری بهایی در سال ۵۹‌

فرح مدائن دادخواه سه برادر لقمان، داود، مبشر و خواهرش لیلا مدائن و همچنین چهار تن از برادران همسرش، کاووس، بهنام، بیژن و منوچهر رضایی جهرمی از جان‌باختگان دهه ۶۰ 

رضا تجلی اول دادخواه برادر، حسین تجلی اول جان‌باخته در سال ۶۱

خاطره معینی دادخواه برادر، هبت الله معینی چاغروند، دادخواه همسر خواهرش، کسری اکبری کردستانی از جان‌باختگان در قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ۶۷ و دادخواه همسر خواهرش، مسعود انصاری جان‌باخته در سال ۶۶

لادن بازرگان دادخواه برادر، بیژن بازرگان، از جان‌باختگان قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ۶۷

کاوه شهروز دادخواه دایی، مهرداد اشتری از جان‌باختگان در قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ۶۷

کاوه شیرزاد دادخواه برادر، رضا‌ شیرزادیان جان‌باخته در سال ۶۸

منوچهر محمدی دادخواه برادر، اکبر محمدی جان‌باخته دانشجو در سال ۸۵

امجد حسین پناهی دادخواه برادر، رامین حسین پناهی جان‌باخته‌ کرد در سال ۹۷ 

سوران منصورنیا دادخواه برادر، برهان منصورنیا از جان‌باختگان آبان خونین ۹۸ 

مهدی شهبازی دادخواه خواهر، آمنه شهبازی از جان‌باختگان آبان خونین ۹۸

عظمت اژدری دادخواه خواهر، غنیمت اژدری از جان‌باختگان هواپیمایی اوکراینی ۷۵۲ سال ۹۸

رویا پیرایی دادخواه مادر،  مینو مجیدی از جان‌باختگان انقلاب ۱۴۰۱

رامتین فاتحی دادخواه پدر، رامین فاتحی از جان‌باختگان انقلاب ۱۴۰۱

آدرس وب‌سایت

https://rcdiran.com