اعدام حبیب کعب : اطلاعيه جمعی از فعالان مترقی عرب اهوازی (عاتق)

این اقدام جنایتکارانه تنها چند روز پس از تایید احکام اعدام تعداد دیگری از شهروندان عرب به نام‌های علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سید سالم البوشوکا، عدنان قبیشاوی و حبیب ادریس، توسط قوه قضائیه فاشیستی رژیم جمهوری اسلامی به اتهام “محاربه” و تهدید به اصطلاح “امنیت ملی”  صورت می گیرد

اعدام حبیب کعب جنایت دیگری در کارنامه سیاه رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم عرب اهواز

مقامات ایران جنایت شنیع دیگری را علیه مردم تحت ستم عرب ما مرتکب شدند. دژخیمان رژیم ولایت فقیه صبح امروز شنبه ۱۶اردیبهشت حبیب کعب شهروند اهوازی دارای تابعیت سوئدی و رئیس سابق حرکت النضال (جنبش مبارزه عربی) را، در یک دادگاه نمایشی که فاقد حداقل شرایط محاکمه عادلانه و استانداردهای بین المللی، به اتهامات واهی اعدام کردند.

این اقدام جنایتکارانه تنها چند روز پس از تایید احکام اعدام تعداد دیگری از شهروندان عرب به نام‌های علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سید سالم البوشوکا، عدنان قبیشاوی و حبیب ادریس، توسط قوه قضائیه فاشیستی رژیم جمهوری اسلامی به اتهام “محاربه” و تهدید به اصطلاح “امنیت ملی”  صورت می گیرد.

ما این قتل فرا قانونی و تمام اعمال خشونت‌آمیز، شکنجه و اعدام‌های رژیم علیه مردم عرب اهواز و شهروندان ایرانی و سایر ملیت‌ها واقوام ایرانی به ویژه اعدام‌های اخیر شماری از فرزندان ملت برادر بلوچ را به شدت محکوم می‌کنیم.

از سازمان‌های ایرانی و بین‌المللی حقوق بشر و همه آزادگان جهان خواستاریم که با جدیت وپیگیری قاطع در جهت تشکیل پرونده‌های حقوق بشری علیه رژیم جمهوری اسلامی در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل ادامه قتل های سیاسی و فرا قضائی علیه فعالان و هموطنان ایرانی اقدام نمایند.

ما همچنان از دولت سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا می خواهیم که به اعتراض و محکومیت بسنده نکرده و اقدامات جدی و ملموسی را علیه رژیم اسلامی ایران به دلیل این اقدام بزدلانه و کلیه موارد نقض حقوق بشر در اهواز و سراسر ایران اتخاذ نمایند.

ما از مردم سرفراز عرب اهواز خواهانیم که استوار و قاطعانه در مقابل اقدامات خشونت آمیز و تروریستی رژیم علیه فرزندان شریف خود بایستند و نارضایتی و خشم خود را با برپایی راهپیمایی ها، اعتصابات و تجمعات اعتراضی ابراز کرده و به رژیم جنایتکار ولی فقیه و عمال جیره خوار محلی نشان دهند که خون اهوازی ها کم بها نیست و روزی خواهد رسید که در دادگاه های مردمی پاسخگوی ستم و تمامی جنایت های خود در حق مردم ایران خواهند بود.

از آن دسته از مردم عرب  اقلیم  اهواز که با انگیزه صادقانه و احساسات میهن پرستانه هر از گاهی در جشن های هنری و فرهنگی که توسط و یا با حمایت وتامین مالی رژیم و عوامل وابسته به آن با هدف کسب مشروعیت و تثبیت سلطه خود برگذار می شوند، مشارکت می کنند، خواستاریم که آن را تحریم یا حداقل به صحنه اعتراضات تبدیل کنند.

با توجه به ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه و تروریستی رژیم ایران و اجرای اعدام‌های ضد انسانی علیه مردم ما و سایر هموطنان ایرانی، شرکت در این رویدادها که در درجه اول هدف آن تامین منافع رژیم است، جایز نیست. زمان آن فرا رسیده است که صحنه تئاترها و جشنواره های به بستری برای گسترش آگاهی انقلابی و هنر ملی مستقل و هدفمند در  جهت خدمت به منافع عالی توده ها تبدیل شوند.

درود بر خلق های مبارز ایران

درود بر شهیدان راه آزادی

ننگ وخواری بر نظام ارتجاع ولایت فقیه  

جمعی از فعالان مترقی عرب اهوازی (عاتق)

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۶ می ۲۰۲۳

برگرفته از اخبار روز