اعدام یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، دو زندانی عقیدتی

صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، یوسف مهرداد و صدراله فاضلی زارع دو زندانی عقیدتی اهل شهرهای یاسوج و اردبیل که از بابت اتهام “سب‌النبی” توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران محکوم شده بودند، اعدام شدند

یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، دو زندانی عقیدتی اعدام شدند

صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، حکم اعدام دو زندانی عقیدتی اهل شهرهای یاسوج و اردبیل که پیشتر از بابت اتهام “سب‌النبی” توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود، اجرا شد. خبرگزاری میزان نوشته است که یوسف مهرداد در شهر اردبیل دستگیر شده و «مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی» و «حداقل در ۱۵ گروه و کانال ضد دین، ادمین و گرداننده اصلی بوده» است.
خبرگزاری رسمی قوه قضائیه همچنین مدعی است که صدرالله فاضلی زارع «مدیریت ۲۰ گروه و کانال هتاک به مقدسات و خداناباوری» را برعهده داشته است.
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی مدعی است که مهرداد در شبکه‌های اجتماعی به «ترویج خداناباوری و توهین به مقدسات دینی و اسلامی» می‌پرداخته و همچنین قرآن‌ را «سوزانده» بود. او همچنین از سوی قوه قضاییه به «ارتداد فطری» نیز متهم شده بود.
در مورد فاضلی زارع نیز، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با استناد به اعترافات اجباری او مدعی است که به پیامبر اسلام و «مقدسات دینی» «توهین» کرده است.
یوسف مهرداد پدر سه کودک خردسال و صدرالله فاضلی زارع سرپرست مادر سالمندش بود.