متن قرارهای مصوب (کنگره پانزدهم) در مورد “همگرائی چپ”، “تلاش‌های سازمان در ائتلاف‌های دمکراتیک” و دو قرار اساسنامه ای


متن قرار مصوب (کنگره پانزدهم) در مورد همگرائی چپ :

«کنگره ضمن تائيد تلاش هاي تا كنوني در ارتباط با همگرائي طيف نيروهاي چپ سوسياليست ، از كميته مركزي منتخب مي‌خواهد كه با توجه به ضرورت و اهميت روز افزون اين امر ، كوشش‌هاي خود را در اين زمينه با جلب نظر و همكاري ساير نيروهاي اين طيف و در چهارچوب يك برنامه زمان بندي شده ، پيگيري نمايد»


متن قرار مصوب (کنگره پانزدهم) در مورد ائتلاف دموکراتيک :

قرار برای تلاش‌های سازمان در ائتلاف‌های دمکراتیک

«کنگره ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف “همبستگی برای آزادی و برابری در ایران” متشكل از ده سازمان و حزب، در فاصله دو کنگره و پس از چندین سال تلاش برای سامان دادن به ائتلافی از أحزاب و سازمان‌های جمهوری خواه دمکراتیک و لائیک،  بر تداوم تلاش‌های دو سال اخیر سازمان در این ائتلاف تاکید دارد. همچنین  کنگره تاکید دارد که  مجموعه تلاش‌های سازمان و دیگر نیروهای شرکت‌کننده در این ائتلاف، باید بتواند این ائتلاف را گسترش دهد و فراتر از سازمان‌های شرکت‌کننده در آن، فعالیت مشترک سیاسی کرده و یک ائتلاف نیرومند و موثر را در جهت مبارزه باحکومت اسلامی، نمایندگی کند.»


دو قرار مصوب (کنگره پانزدهم) اساسنامه ای

قراری در مورد شرايط اضطراری که با 86 درصد موافق و 14 درصد مخالف تصويب شد :

« در شرایط اضطراری مانند شیوع بیماری همه گیر و یا وضعیت مشابه آن که امکان برگزاری کنگره حضوری فراهم نباشد، ک.م. می تواند با نظر خواهی از تشکیلات و موافقت 60 درصد از اعضای سازمان آن را به صورت مجازی تدارک و سازماندهی کند. در این شرایط  همچنین ک.م. می تواند جلسات حضوری خود( پلنوم) را مجازی برگزار کند.»

متن قرار دوم اساسنامه ای که با 57 درصد آرای موافق و  28 درصد آرا مخالف تصويب شد به صورت زير است :

«از آنجا که اساسنامه حاضر در مواردی نياز به اصلاح دارد، کنگره، کميته مرکزی  منتخب را موظف می کند تا پيش نويس اساسنامه ‏جديد را تهيه و به بحث در تشکيلات گذاشته و جهت تصویب به کنگره آینده ارائه کند.»